LASER BEHANDELINGEN

QUANTA Q-PLUS EVO

De zogenaamde Q-Switched laser heeft beschikbaarheid over 3 verschillende golflengtes, namelijk Ruby 694nm en Nd:YAG 1064nm + 532nm waarmee vrijwel alle kleuren inkt van de tatoeages effectief kunnen worden behandeld. Met deze laser kunnen er ook goedaardige pigmentvlekken behandeld worden.

Tattoo

Het laserlicht van de puls gaat door de bovenste huidlaag heen en hierdoor kan de puls de inkt van de tatoeages bereiken. Door de energie die afgegeven wordt, worden de inktdeeltjes verpulverd tot minuscule deeltjes. Deze deeltjes zijn dan klein genoeg om door het lichaam afgevoerd te worden. Dit proces heeft tijd nodig vandaar dat er ongeveer 8 weken tussen iedere behandeling wordt gepland.

Het aantal behandelingen verschilt van persoon tot persoon dit komt door welke kleuren er in een tattoo verwerkt zijn. Deze behandelingen worden door ons bedrijfsonderdeel Tattoozero uitgevoerd.

Pigment

Bij de goedaardige pigmentvlekken is de werking hetzelfde als bij het behandelen van tatoeages. Het laserlicht gaat door de bovenste huidlaag heen en hierdoor kan de puls het pigment van verpulveren tot minuscule deeltjes. Het lichaam kan dit dan zelf afvoeren. Het proces heeft ook even tijd nodig en er zitten dan ook ongeveer 4 weken tussen.

Het kan soms 2 tot 3 behandelingen duren voor het gewenste resultaat is behaald.

Permanente make-up

Net als tatoeage kunt u ook uw permanente make-up laten verwijderen door de laser. De werking hiervan is hetzelfde als bij een tattoo.

Na deze behandelingen kunt er dan voor kiezen om middels de nieuwste technieken binnen de permanente make-up bij ons voor het zetten van de nieuwe permanente make-up.

Voor en Na

Schimmelnagels

Schimmelnagels zijn vinger- of teennagels die met schimmel geïnfecteerd zijn en worden ook wel kalknagels genoemd. Schimmels zijn bij iedereen op de huid en onder de nagelranden aanwezig, maar vormen pas een infectie wanneer deze verder het lichaam binnendringt.
Vooral wanneer nagels zijn beschadigd (zoals door sport of knellende schoenen) of wanneer u mindere weerstand heeft is een infectie mogelijk. Meestal begint de infectie aan de nagelranden die daardoor witgeel, groen of bruin verkleuren. De nagel wordt dan dikker en brokkelig en laat soms geheel of gedeeltelijk los.

Is het besmettelijk?

Schimmels die een infectie veroorzaken zijn meestal afkomstig van een dier of mens in de directe omgeving en zitten in de huidschilfertjes. Deze huidschilfertjes laten los en kunnen zich zo verspreiden. Bij aanraking van deze huidschilfertjes is er een kans op besmetting.

De behandeling

Huid- en Laserkliniek Zeeland brengt een revolutionaire en klinisch bewezen behandelmethode naar Nederland, waarbij er geen zware medicijnen of andere kuren benodigd zijn. Het nagelbed van de schimmelnagel wordt door middel van een laser verhit, waardoor de schimmel wordt vernietigd. Er zitten geen bijwerkingen aan deze behandeling en er is geen verdoving nodig. De resultaten zijn zeer indrukwekkend! Overtuig uw zelf met de foto’s van voor en na de behandeling. De duur van de behandeling is afhankelijk van de grootte van de nagels. De schimmelnagel mag niet te dik zijn en zal worden voorbehandeld door de huidtherapeut of pedicure.

De behandeling ziet er als volgt uit: De laser warmt de nagel op en zo zal de schimmel vernietigd worden. De behandeling kan (licht) gevoelig zijn, maar verdoving is niet nodig. Uiteindelijk zal het zeker 9 tot 12 maanden duren voordat de schimmel eruit gegroeid is. Na de behandeling krijgt u een antischimmelcrème mee.