Ontharen voor de vrouw

Laserontharing voor vrouwen

Voor vrouwen is een gladde huid steeds belangrijker aan het worden. Maar stiekem steek je er erg veel tijd in. Laser ontharing is dan ook het perfecte alternatief voor regelmatig scheren of harsen. En het mooiste van allemaal! Het is pijnloos. Sommige mensen ervaren wel een prikkelend gevoel van de laser.

Lasertherapie is dé methode voor het blijvend verminderen van ongewenste haargroei en is daarnaast vrijwel pijnloos doordat de haarzakjes, en niet de huid, worden behandeld door licht. Het pigment in de haarzakjes wordt sterk belicht, waardoor de haarzakjes zodanig beschadigd raken dat er geen haar meer gevormd kan worden. Een duurzame vorm van ontharen is het gevolg.

De methode die gebruikt wordt voor het ontharen is sterk afhankelijk van het type haar en de huid. Zowel een blanke huid als een donkere huid kunnen beiden goed worden onthaard. Uitzondering hierop zijn blonde of grijze haren, omdat deze geen energie uit het licht absorberen.

Tijdens een intakegesprek wordt u door de huidtherapeut goed geïnformeerd over de mogelijkheden en de duur van de behandelingen. Vaak is het zo dat u voor een goede ontharing 6 tot 8 behandelingen ondergaat. Dit komt omdat haargroei verschillende fasen heeft, waarbij in een of enkele fasen de energie van de laser niet altijd het haarzakje kan bereiken.

De behandeling

Tijdens een intakegesprek krijgt u een goede indruk van de mogelijkheden. De behandeling kan worden uitgevoerd op o.a. gezicht, borst, armen, benen, handen en buik. Behandeling is vrijwel pijnloos en wordt doorgaans 6 tot 8 keer herhaald om optimaal resultaat te behalen. Tussen de behandelingen zit een pauze van 5 à 6 weken.