Wat zijn schimmelnagels

Schimmelnagels zijn vinger- of teennagels die met schimmel geïnfecteerd zijn en worden ook wel kalknagels genoemd. Schimmels zijn bij iedereen op de huid en onder de nagelranden aanwezig, maar vormen pas een infectie wanneer deze verder het lichaam binnendringt.
Vooral wanneer nagels zijn beschadigd (zoals door sport of knellende schoenen) of wanneer u mindere weerstand heeft is een infectie mogelijk. Meestal begint de infectie aan de nagelranden die daardoor witgeel, groen of bruin verkleuren. De nagel wordt dan dikker en brokkelig en laat soms geheel of gedeeltelijk los.

Is het besmettelijk?

Schimmels die een infectie veroorzaken zijn meestal afkomstig van een dier of mens in de directe omgeving en zitten in de huidschilfertjes. Deze huidschilfertjes laten los en kunnen zich zo verspreiden. Bij aanraking van deze huidschilfertjes is er een kans op besmetting.

De Behandeling

Huid- en Laserkliniek Zeeland brengt een revolutionaire en klinisch bewezen behandelmethode naar Nederland, waarbij er geen zware medicijnen of andere kuren benodigd zijn. Het nagelbed van de schimmelnagel wordt door middel van een laser verhit, waardoor de schimmel wordt vernietigd. Er zitten geen bijwerkingen aan deze behandeling en er is geen verdoving nodig. De resultaten zijn zeer indrukwekkend! Overtuig uw zelf met de foto’s van voor en na de behandeling. De duur van de behandeling is afhankelijk van de grootte van de nagels. De schimmelnagel mag niet te dik zijn en zal worden voorbehandeld door de huidtherapeut of pedicure.

De behandeling ziet er als volgt uit: De laser warmt de nagel op en zo zal de schimmel vernietigd worden. De behandeling kan (licht) gevoelig zijn, maar verdoving is niet nodig. Uiteindelijk zal het zeker 9 tot 12 maanden duren voordat de schimmel eruit gegroeid is. Na de behandeling krijgt u een antischimmelcrème mee om infectie van

Voor / Na

Voor