Wat is acne

Acne vulgaris (beter bekend als acne of overmatige (jeugd)puistjes) is wereldwijd een veel voorkomende huidaandoening. De puistjes worden veroorzaakt door bacteriën die zich nestelen in de huidkliertjes waardoor ontstekingen ontstaan. Vaak geeft dit rode bultjes en jeukende bultjes met witte puntjes als gevolg. Meestal is acne actief op het gezicht, borst en rug. Het is naast vervelend daarom ook goed zichtbaar. Acne gaat vaak niet vanzelf over en kan littekens tot gevolg hebben wanneer dit niet wordt behandeld. Het tegengaan van de hoge productie van de bacterie die acne veroorzaakt (hoofdzakelijk Propionibacterium acnes, ook wel P. acnes genoemd) is goed behandelbaar met Photo Dynamische Therapie (PDT) waarbij veel patiënten binnen korte behandeltijd een aanzienlijke vermindering van acne ervaren. Naarmate de behandeling vordert is de genezing van acne een veel voorkomend resultaat.

Photo dynamische therapie

Het behandelen met Photo Dynamisch Therapie (PDT) is een revolutionaire methode waarbij met een speciale lamp de overmatige productie van bacteriën wordt tegengegaan. Al snel is een vermindering van acne waar te nemen. De behandelingen zijn pijnloos en hebben snel het gewenste resultaat.

De behandeling

Behandeling van actieve acne wordt uitgevoegd met PDT. Afhankelijk van de mate dat acne voorkomt op de huid zijn meerdere behandelmomenten nodig. Tijdens een intake zal u worden geïnformeerd hoeveel behandelingen worden verwacht voor uw huid om zo het beste resultaat te krijgen. Nadat er geen actieve behandeling meer aanwezig is, kunnen littekens veroorzaakt door de acne worden verwijderd door middel van de Fractional 1540 laser, met werkelijk verbluffende resultaten.

Voor

Na